יום חמישי, 7 באוקטובר 2010

נֶאָה סקיוני Nea Skioni 26-27.09.2010

הפלגנו מפורטו קאראס מרינה ב 0800 למזג אוויר בהיר אחרי העננות והגשם של אתמול. ידעתי שנקבל בקטע הראשון ים ורוח מהרבע הדרומי מזרחי אך על פי המודלים (שוב המודלים) 3 ע ד 4 . הפעם הם צדקו. מה שלא נראה היה במודלים הוא הסוואל. הקטע הראשון היה בקורס דרומי. קיוותי לדרומית מזרחית, קיבלתי דרומית נקיה עם סוואל בינוני דרומי מזרחי. קצת רולינג, אבל הסירה מתנהלת היטב והמהירות לא יורדת מחמישה קשרים. ארוחת הבוקר הוזנחה ואנחנו על מוסלי, קורן פלייקס ויוגורט מעורב בחלב. יש לנו 22 מייל לעבור. אחרי ההקפה של הכייף הדרומי של האצבע השלישית הרוח  השתנתה לדרומית מערבית אבל הסוואל ירד קצת והמהירות גדלה. במפרש הראשי אני לא משתמש בינתיים והחלוץ לא יכול היה להיות יעיל. אני משתמש בחלוץ הקטן לייצוב. הקורס לנמל אחרי הכייף הוא מערבי.
נאה סקיוני הוא נמל/עיירה בצידה המערבי של האצבע השלישית/מערבית של חלקידיקי, לא מוכר לי והפיילוט בוק לא סיפק מידע רחב. מתקרבים לנמל ואנו רואים כ 13יכטות יוצאות ממנו ומעלות מפרשים. טוב, אז קודם כל יהיה לנו מקום, אבל ברור שלא סתם יוצאת כמות כזו של סירות ברצף. יש שם משהוא. אני מזהה שובר גלים גדול ובתוך הנמל מספר לא קטן של תרני יכטות. נכנסים. מספר יכטות מתמרנות בפנים, בריכת מעגן די גדולה. אני מחכה עד שהשטח מתפנה. כל היכטות נושאות סמל/כיתוב של NEILSON את זה אני מכיר. בית ספר אנגלי לשייט אחד הגדולים, שיש לו זרועות במקומות רבים. הם קשורים בנמל בשלשות. אני מתמרן לגישת חרטום עם עוגן ירכתיים. מסביר לד. מה לעשות. מ. בחרטום. האטלתיות שלה בחרטום מסייעת. גם ד. מבצע היטב את מה שהסברתי לו בקשר לאיסוף החבל אחרי שהשרשרת רצה החוצה מתוך הצינור. A.Team . כך זה נראה אחרי מספר ימים של תירגול בגישות. מד העומק הפנימי (יש שניים אחד פנימי והשני חיצוני) מראה לי שהקרקעית אינה אחידה/שטוחה אלא גבשושית. מוזר זה משנה את העומקים בצורה לא מאוזנת. אנחנו נקשרים לצידה של יכטת פאר באורך של 20 מטר. מתגמדים על ידה.
ברציף ברזי מים חופשי, לאורך כל הרציפים. מים חשובים לי יותר מחשמל, לאור מערכת הפנלים הסולרים של הסירה.
העיירה ציורית מאוד ומאירת פנים. ווטר פרונט שוקק והאנגלית שלטת בכל. קבוצות של צעירים וצעירוצ אנגלים מגיעים לכאן לשבועיים של לימוד מרוכז, עיוני ומעשי בבית הספר לשייט והעיירה מלאה אותם. זה השבוע האחרון שלהם ואחריו הם מעבירים את כל הסירות כ 20 במספר לפורטו קופו שם יחרפו עם חרטום על החול וירכתיים קשורות לעוגנים מסיביים.
יש בתי קפה עם WIFI, אפילו חנויות לציוד ימי. חוף רחצה מסודר ויפה, יש מסעדות רבות והנמל מרשים. אלא שנכנס אליו סוואל לא כל כך נעים בדרומיות, שזה המצב ליומיים האלה. ביכטה המרשימה על ידינו יש שני אנשי צוות בולגרים. אני משוכנע שהיא נבנתה באחת המספנות האיטלקיות המתמחות בבנייה כזו. גימור נפלא, שילוב של עצים מסוגים שונים והעיקר היא ספינת מפרש ולא מנוע. משמע, הבעלים מוקיר את המפרשים. בערב מגיע בעל הספינה במרצדס יחד עם אורח. על כך ברשומה הבאה.
אני שואל את אחד המדריכים האנגלים לגבי תיקון מפרשים. סלוניקי, אין אפשרות אחרת. מזג האוויר מתייצב ונראה, גם באינטרנט שמחר הולך להיות יום נפלא ושקט. אני מדבר עם הצוות ומחליטים להישאר יום נוסף בעיירה היפה הזו.
אני הולך לתקן את המפרש הראשי בעצמי ידנית. זה ייקח לי כמעט יום שלם. גם על כך ברשומה הבאה.
בתמונות: 1. נאה סקיוני - כללי. 2. שקיעה בנאה סקיוני. 3 ועד שקיעה בנאה סקיוני.



    

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה