יצאנו מטאסוס ב 2200 . קידם את פנינו סוואל נמוך וארוך וזרם נגדי של למעלה מקשר לאורך החוף, ללא רוח. אני מסביר לצוות את נוהל משמרות הלילה ולוקח את המשמרת הראשונה עד שנסיים את השייט החופי ונעבור את אסדת קידוח הגז הגדולה Off Shore . מייד לאחר שעברנו את המגדלור של הכייף הצפ.מע. של האי התחילה רוח נעימה צפ.מז. אני מוציא את מפרש הגנואה ומדומם מנוע. בלילה בשייט מפרשים, כאשר הפנלים הסולרים אינם פעילים צריך להקפיד על ביקורת מתח המצברים, כאשר ההגאי האוטומטי והמקרר עובדים. שני זוללי החשמל הכי גדולים בסירה. אני מסביר זאת לצוות במשמרת שאני מעיר בחצות. הסוואל הצפ.מז. מתגבר והסירה מיטלטלת ימינה ושמאלה, אנחנו ברוח כמעט מלאה. אני מצמצם את המפרש הראשי למחציתו כדי שלא יפריע לחלוץ שעושה כעת את עיקר העבודה, והולך לחטוף תנומה. יש לנו 46 מייל לעבור בים פתןח. אייריסוס נמצאית באמצעו של מפרץ גדול בצידו המזרחי של חצי האי הארוך ( שלושת האצבעות) המזרחי של צפון הים האגאי. על פי ספר החופאות סימנתי את המיקום של הנמל במפה ולשם אני שם פעמי. המקום מוגדר כנמל דייגים שיש בו אפשרות לעגינת יכטות. אחרי כ 5 שעות של שייט מפרשים התנעתי מנוע לצורכי חשמל. אני לא יורד מ 11.7 וולט מתח מצברים וההגאי האוטומטי עבד קשה בסוואל הצפוני מזרחי הזה. אני משאיר מנוע בסיבובים נמוכים, אני רוצה להגיע עם אור מאחר והמקום איני מוכר לי. אני ממשיך את המשמרת שלי עד להגעה. הנקודה שאליה אני אמור להגיע נראית חשוכה, אך מימינה אני מזהה אורות בצבע שמשמש תאורת נמלים. אני מכוון את החרטום בין שתי הנקודות. אני מעיר את הצוות וכולנו סוקרים את החוף בשחר העולה. מ. מזהה את הנמל שמאלה מאיתנו, דר.מע. לנקודה המסומנת במפה. עקב הסוואל אני משאיר את הכנת הסירה לתימרון, חבלים/פנדרים בתוך הנמל. מגוללים את המפרשים למקומם ואני נכנס פנימה. עומקים גדולים בכניסה ובפנים 4-5 מטר. בפנים יש סוואל. יש שתי "בריכות" חיצונית ופנימית. בפנימית הסוואל כמעט ואינו מורגש - אבל אין מקום. אני עושה גישת אלונג סייד צד ימין לרציף. סיימנו. קשורים. אני בודק את ה GPS ומשווה עם הפיילוט בוק. הבדל של מייל. יותר מכך, כיוון הצפון בתרשים הנמל אינו נכון. המידע בספר שגוי. נתקלתי בעבר במספר תופעות כאלה בספר הזה וכתבתי למחברו. לא זכיתי לתשובה. לעניות דעתי - לא תקין. הנמל חשוף לסוואל צפוני, שאז המצב בבריכה החיצונית עלול להיות מסוכן, ולסוול מזרחי - צפ.מז. שאז לא נעים אך סביר. הבריכה הפנימית בטוחה בכל מצב. הרבה ספינות דייג מקטון ועד גדול. מים וחשמל במספר עמדות לאורך הרציפים. ושירותים כימיים נקיים. ואפילו 3 יכטות. האחת מהן נמצאית בתיקונים לאחר שבמזג אוויר סוער נסחפה ממקום עגינתה אל החוף ועשתה ביצ'ינג. זוג אנגלי נחמד שמכר את ביתו ומפליג כבר שנה שלישית.
כל האזור הזה של צפונו של הים האגאי קרוי חלקידיקי. שלושת האצבעות ומפרץ סלוניקי. יש באזור זה עשרות נמלים קטנים ובינוניים, מעגנים, שלוש מרינות ונמל אחד גדול. הוא ידוע במזג האויר היותר נוח יחסית לחלקו המזרחי והדרומי של
האגאי. על היוצא מן הכלל תקראו ברשומה הבאה. אני בחרתי לבקר רק בארבעה נמלים, בצקווה שעוד אחזור לכאן.
אייריסוס הוא הראשון מבין הארבעה. הכפר/עיירה שוכנת כ שני ק"מ צפונית לנמל. בדרך לשם עוברים מספר מספנות העוסקות בבניה ותיקונים של ספינות דייג ושאר כלי שייו קטנים. הכפר חדש יחסית ובנוי על מישור בניגוד לכפרים המסורתיים הבנויים על גבעות למעט הווטר פרונט. יש טיילת ארוכה ויפה והכל, כרגיל מטופח מאוד.
בבית הקפה בו יש WIFI טני בודק את מפות מזג האוויר והמודלים המטאורולוגים. מז"א בלתי יציב בעליל. על פי הצפי יש שינוי לטובה ממחר בלילה. אני מחליט להשאר בנמל יום נוסף ולשנות קצת את המסלול. בחזרה בנמל הרוח מתגברת וכם גם הסוואל בנמל. מוסיפים חבלים. אם זה יהיה דוע יותר אני מתכוון לצאת מהרציף ולהטיל עוגן בבריכה הפנימית המוגנת.
לזה יש מקום. חריקות חבלי החרטום בלילה מדירות שינה ואני יוצא מידי פעם לבדוק חבלים.
את יום המחרת אני מעביר בשיחה עם הזוג האנגלי, השוואת אינפורמציה ומידע ובדיקת מזג האוויר. אני מחליט לעשות הפלגת לילה ישירות לפורטו קופו Porto Koufo שבקצה האצבע האמצעית. המודלים מנבאים צפונית מזרחית של 15 קשר במהלך הלילה ושינוי לרעה רק למחרת אחר הצהריים. אני מבשל מרק ירקות סמיך לארוחת הערב והולכים לנוח קצת לפני הפלגת הלילה.
בתמונות:
- על יד הרציף בנמל איריסוס
- זריחה בנמל איריסוס
כל האזור הזה של צפונו של הים האגאי קרוי חלקידיקי. שלושת האצבעות ומפרץ סלוניקי. יש באזור זה עשרות נמלים קטנים ובינוניים, מעגנים, שלוש מרינות ונמל אחד גדול. הוא ידוע במזג האויר היותר נוח יחסית לחלקו המזרחי והדרומי של
האגאי. על היוצא מן הכלל תקראו ברשומה הבאה. אני בחרתי לבקר רק בארבעה נמלים, בצקווה שעוד אחזור לכאן.
אייריסוס הוא הראשון מבין הארבעה. הכפר/עיירה שוכנת כ שני ק"מ צפונית לנמל. בדרך לשם עוברים מספר מספנות העוסקות בבניה ותיקונים של ספינות דייג ושאר כלי שייו קטנים. הכפר חדש יחסית ובנוי על מישור בניגוד לכפרים המסורתיים הבנויים על גבעות למעט הווטר פרונט. יש טיילת ארוכה ויפה והכל, כרגיל מטופח מאוד.
בבית הקפה בו יש WIFI טני בודק את מפות מזג האוויר והמודלים המטאורולוגים. מז"א בלתי יציב בעליל. על פי הצפי יש שינוי לטובה ממחר בלילה. אני מחליט להשאר בנמל יום נוסף ולשנות קצת את המסלול. בחזרה בנמל הרוח מתגברת וכם גם הסוואל בנמל. מוסיפים חבלים. אם זה יהיה דוע יותר אני מתכוון לצאת מהרציף ולהטיל עוגן בבריכה הפנימית המוגנת.
לזה יש מקום. חריקות חבלי החרטום בלילה מדירות שינה ואני יוצא מידי פעם לבדוק חבלים.
את יום המחרת אני מעביר בשיחה עם הזוג האנגלי, השוואת אינפורמציה ומידע ובדיקת מזג האוויר. אני מחליט לעשות הפלגת לילה ישירות לפורטו קופו Porto Koufo שבקצה האצבע האמצעית. המודלים מנבאים צפונית מזרחית של 15 קשר במהלך הלילה ושינוי לרעה רק למחרת אחר הצהריים. אני מבשל מרק ירקות סמיך לארוחת הערב והולכים לנוח קצת לפני הפלגת הלילה.
בתמונות:
- על יד הרציף בנמל איריסוס
- זריחה בנמל איריסוס
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה