יש מספר שיטות להעלאת סירה/יכטה/ספינה לאספנה, להבדיל מאוניות. אתייחס כאן רק לזו הנהוגה במספנה של כיוס. הסירה נקשרת אל רציף המיועד לכך שבו עומק המים הוא לפחות מטר וחצי מתחת ל - קיל (קוער). מירווח זה מספיק דיו להכנסת טריילר מיוחד בין הקיל לבין גוף הסירה כשדפנות הטריילר משני צידי הקיל. מחזיקים את הסירה במירווח של כשני מטר מהרציף ומורידים את הטריילר עם טרקטור אל שיפוע ההרמה לתוך המים. הטריילר ממותקן לצורך זה על ידי שתי תמוכות אורכיות במיפסק מתאים שקצותיהן העליונים מרופדים. תמוכות אלה נעות אנכית מכנית או הידראולית. הטריילר נכנס למים מתחת לסירה ואז מושכים אותו לאט החוצה ובמקביל את הסירה עד שהיא "יושבת" על התמוכות המרופדות. או אז הכל נמשך כגוף אחד אל היבשה ואל משטח ההנחה. במשטח זה ממקמים את הטריילר עם הסירה במקום המתאים. מניחים מתחת לקיל בלוקים מסיביים של עץ בגובה מתאים, בהתאם לצורכי העבודות שיש לבצע. השלב הבא הוא הורדת הסירה אל הבלוקים באמצעות מערכת ההנעה האנכית של התמוכות האורכיות. כאשר הקיל מונח על הבלוקים אבל עדיין לא נושא את כל משקל הסירה מכניסים ארבע או שש תמוכות בין משטח ההנחה לבין גוף הסירה שתיים - שלוש מכל צד ועוד תמוכה בחרטום ובירכתיים, לפי הצורך שנקבע על ידי אורך הסירה ומבנה הגוף שלה. כאשר כל זה מסתיים מורידים לגמרי את תמוכות האורך של הטריילר ומוציאים אותו החוצה. הסירה במצב זה נתמכת אנכית בקיל ובשתי התמוכות של החרטום והירכתיים ולצדדים (ברכיב השקול של מקבילית הכוחות) על ידי תמוכות הגוף. עכשיו אפשר להתחיל לעבוד. הורדת הסירה מתבצעת בסדר הפוך באופן כללי. על העבודה עצמה בפעם אחרת.
בתמונה - הסירה מוכנה להורדה
בתמונה - הסירה מוכנה להורדה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה