יצאנו מקבאלה עם זריחת החמה. יש לנו סה"כ 18 מייל לעבור. כבר בערב הקודם ראיתי סימנם של מזגאוויר בלתי יציב הן בתצפית חזותית והן באינטרנט. קידמו את פנינו ענני קומולונימבוס קטנים ופזורים עם סופות רעמים פזורות עם מטחי גשם סוחפים ומכות רוח של 15-20 קשר מדר.מז. לא שום דבר רציני. הים קצת צ'ופי - גלים קצרים של 60-80 ס"מ ישר על הפנים. הקורס לטאסוס הוא דרומי מזרחי כך שאנו עם מנוע ומפרש ראשי. הגלים חובטים קצת בחרטום והמהירות יורדת קצת. השפה האחורית - Leech של המפרש הראשי קצת עייפה ונוצר קרע קטן שמכריח אותי לצמצם את המפרש (הוא מתגלגל לתוך התורן) על מנת להכניסו פנימה. נכנסנו אל הנמל החדש של טאסוס ב 1100. רציף האורחים ריק למעט יכטה אחת שהייתה על ידינו בקבאלה ושייכת למועדון המקומי. כל שאר כלי השייט כולל 3 יכטות - מקומיים ברציפים האחרים. נקשרנו אלונג סייד צד שמאל לרציף גישה קלה מול הרוח (רציתי לתקן את המפרש). על ידינו ברזיה של מי שתייה ועמדת חשמל. אז - מים יש ואילו כל מערכת החשמל הרוסה. לעיר טאסוס יש שני נמלים ה ישן, כ 600 מטר מזרחה מאיתנו והחדש, מודרני וגדול יותר שמשמש את התעבורה הימים וכלי שייט פרטיים והאורחים. הישן, אוטנטי ויפה נשאר לדייגים. מולינו, על הגבעה הנישאה נ ראים בבירור תאטרון יווני קלאסי, חצוב בתוך היער ויציעם פונים הימה. מדרומו שרידי אקרופוליס ומבצר.
אני לוקח את מסמכי הסירה והדרכונים ונוסע על האופניים לחפש את משטרת הנמל לצורך דיווח על חילופי צוות והצגת הטרנזיט לוג היווני. בודקים, שואלים מבררים היכן הייתי ומדוע אין חתימה מנמל שאמרתי שבו הייתי. אפילו מצלצלים לשם כדי לברר. ולאחר מכן מחזירים את הניירת עם חתימה בלי לקחת תשלום. אני תוהה, והתשובה היא, אתה כאן מחוץ לעונה, באות לכאן הרבה יכטות ביולי/אוגוסט ואז גובים דמי רציף. מעניין. זה אחד האיים ניותר יפים בהם ביקרתי. ירוק, מפורץ, חביב. אפןא כולם. טוב, שלא יבואו, פחות סירות ופחות תיירים כן ייטב. המסעדות כמעט ריקות ןכן גם החנויות לתיירים.
הצוות הלך לטייל אל הגבעה שבה נמצאיות כל שכיות החמדה העתיקות. חזרו במפח נפש והוציאו לי את החשק לעלות לשם. מוזנח, מלוכלך ועלוב. חבל.
אחר הצהריים אני מוריד את המפרש הראשי בעזרת הצוות ועושה תיקון זמני בעזרת סרט הדבקה מיוחד. בתקווה שיחזיק מעמד, תקווה שהתבדתה מאוחר יותר, כפי שיסופר ויתואר בהמשך.
היעד הבא שלנו נמצא 46 מייל דר.מע. מטאסוס. החלטתי להשאר בטאסוס ביום המחרת ולעשות לשם הפלגת לילה. מזג האוויר ממשיך להיות בלתי יציב אך אין רוח חזקה והיא מנשבתץ בעיקר מצפ.מז. ובלילי שקט. על כך ברשומה הבאה.
בתמונות:
- על יד הרציף בנמל טאסוס החדש.
- הנמל הישן בטאסוס. ברקע הגבעה עם התאטרון היווני.
אני לוקח את מסמכי הסירה והדרכונים ונוסע על האופניים לחפש את משטרת הנמל לצורך דיווח על חילופי צוות והצגת הטרנזיט לוג היווני. בודקים, שואלים מבררים היכן הייתי ומדוע אין חתימה מנמל שאמרתי שבו הייתי. אפילו מצלצלים לשם כדי לברר. ולאחר מכן מחזירים את הניירת עם חתימה בלי לקחת תשלום. אני תוהה, והתשובה היא, אתה כאן מחוץ לעונה, באות לכאן הרבה יכטות ביולי/אוגוסט ואז גובים דמי רציף. מעניין. זה אחד האיים ניותר יפים בהם ביקרתי. ירוק, מפורץ, חביב. אפןא כולם. טוב, שלא יבואו, פחות סירות ופחות תיירים כן ייטב. המסעדות כמעט ריקות ןכן גם החנויות לתיירים.
הצוות הלך לטייל אל הגבעה שבה נמצאיות כל שכיות החמדה העתיקות. חזרו במפח נפש והוציאו לי את החשק לעלות לשם. מוזנח, מלוכלך ועלוב. חבל.
אחר הצהריים אני מוריד את המפרש הראשי בעזרת הצוות ועושה תיקון זמני בעזרת סרט הדבקה מיוחד. בתקווה שיחזיק מעמד, תקווה שהתבדתה מאוחר יותר, כפי שיסופר ויתואר בהמשך.
היעד הבא שלנו נמצא 46 מייל דר.מע. מטאסוס. החלטתי להשאר בטאסוס ביום המחרת ולעשות לשם הפלגת לילה. מזג האוויר ממשיך להיות בלתי יציב אך אין רוח חזקה והיא מנשבתץ בעיקר מצפ.מז. ובלילי שקט. על כך ברשומה הבאה.
בתמונות:
- על יד הרציף בנמל טאסוס החדש.
- הנמל הישן בטאסוס. ברקע הגבעה עם התאטרון היווני.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה