במהלך שהותינו בסיגרי בדקתי בקפידה את מזג האויר הן על ידי תצפיות חזותיות והן באינטרנט. ביום ההגעה, אחרי ביקור הקומולונימבוסים התפתח מלטמי קטן עם רוח של 25 עד 30 קשר. זה היה צפוי. במסתור המעגן הוא כמעט ולא הורגש. מאחר ותיכננתי הפלגת לילה למחרתו חשוב היה לדעת כיצד זה יתפתח הן בעוצמה והן בכיוון הרוח. חשוב לדעת לעניין זה שכיוון הרוח המנשבת במפרץ הוא לא בהכרח הכיוון בים הפתוח אחרי שיוצאים מהמפרץ. הכיוון יכול להשתנות עד 90 מעלות. ביום השני ירדה עוצמת הרוח באופן משמעותי ל 15 עד 20 קשר ובמפרץ היא הייתה צפ.מז. אם היא כזו גם בחוץ - ניחא, לא נקבל ים על הפנים אלא בצד ימין ונרוץ. אבל, אם הרוח בחוץ עושה Backing - סובבת לאחור, לצפ.מע. ועוצמתה נשארת אין מה לצאת. הקורס שלנו הוא 322 מע. עקבתי אחרי הרוח כל הזמן, כאן האינטרנט לא יכול לעזור לי הרבה. אחרי הצהריים הרוח ירדה ל 10 עד 15 קשר. החלטתי לצאת, למרות שהייתי בטוח שבחוץ נקבל צפ.צפ.מע. הרימונו עוגן ב 2000 ועשינו את כל הדרוש להפלגה עוד במפרץ, כולל הוצאת המפרש הראשי והרמת החלוץ הקטן שבו החלטתי להשתמש, שוב - Just in case . יצאנו. ג. שיקשק. אמרתי לו שהוא לא ישתתף במשמרות אבל הוא יכול לעשות משמרת עם ערן. קיבלה אותנו, אכן, רוח צפ.צפ.מע של כ 12 קשר. אנחנו מתקדמים במהירות של 3.5 עד 4 קשר. ישר על הפנים. היה לי ברור שהים ירד מהר כשהרוח נחלשת, זה לא האוקיינוס. ואכן כך, גלי רוח של מטר וחצי וסוול של שני מטר מידי פעם. הסירה מתנהגת למופת, אין מים על הסיפון וכמעט שאין חבטות חרטום. אני כרגיל לוקח משמרת ראשונה, עושה לי קפה ומכרסם עוגיות. המשמרות מתחלפות כל שעתיים. אני יודע שני דברים בטוחים. האחד, שהרוח והגלים ירדו במהלך הלילה ואולי הכיוון ישתנה צפונה. השני, בשתי המשמרות הבאות אנחנו חוצים את נתיבי הגישה של הדרדנלים, תהיה תנועת כלי שייט רבה, ביחוד אוניות. ואכן, במשמרת של ערן התחילה החגיגה. ערן יודע מתי לקרוא לי כשצריך וזה קרה פעמיים במשמרת שלו. בפעם הראשונה אוניה שהיתה צריכה לפנות דרך השתהתה קצת יותר מידי ולבסוף עשתה פניה חדה ימינה כשאני הייתי כבר במצב של להוריד מהירות. בפעם השניה הייתי נאלץ לנקוט פעולה כדי להימנע מקירבה מסוכנת לאוניה שלא פינתה דרך.
שארית הלילה עברה בניחותא כשהים והרוח יורדים והרוח חגה ימינה בכ 15 מעלות, מספיק כדי לנפח את החלוץ הקטן.
עם שחר נכנסנו למפרץ מודהרו הגדול Moudhrou שבדרומו של האי לימנוס, סוף המשמרת שלי. המגדלור שעל הכייף הדר.מע. בפיתחו מנצנץ כראוי. כל מצופי סימון הסלעים והשרטונות במקומם ומנצנצים כראוי. ואני מנתב את הסירה אל הנמל ששמו כשם המפרץ. ב 0730 נכנסנו לנמל ונקשרנו אל הרציף. הסתיימה לה עוד הפלגת לילה.
בתמונה המצורפת - ערן יושב ומצייר ממרומי המבצר בסיגרי, הסירה ברקע במעגן שממול. בתמונה השניה - זריחה במפרץ מודורו
שארית הלילה עברה בניחותא כשהים והרוח יורדים והרוח חגה ימינה בכ 15 מעלות, מספיק כדי לנפח את החלוץ הקטן.
עם שחר נכנסנו למפרץ מודהרו הגדול Moudhrou שבדרומו של האי לימנוס, סוף המשמרת שלי. המגדלור שעל הכייף הדר.מע. בפיתחו מנצנץ כראוי. כל מצופי סימון הסלעים והשרטונות במקומם ומנצנצים כראוי. ואני מנתב את הסירה אל הנמל ששמו כשם המפרץ. ב 0730 נכנסנו לנמל ונקשרנו אל הרציף. הסתיימה לה עוד הפלגת לילה.
בתמונה המצורפת - ערן יושב ומצייר ממרומי המבצר בסיגרי, הסירה ברקע במעגן שממול. בתמונה השניה - זריחה במפרץ מודורו
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה