יום חמישי, 9 באוקטובר 2014

סיטיה - איוס ניקולאוס 06.10.2014

בבוקר מסתבר שאיתן חייב כבר לחזור לישראל עקב בעיות בעיסקו. חבל. הוא על הטלפון כל הזמן עוסק בסידורי חזרתו. אני הולך למשמר החופים להחתים את יומן ההפלגה היווני - transit log ולהסדיר רשימת צוות חדשה. ג'ורג' מחפש מאפיה להביא לחם טרי. אנחנו נפרדים מאיתן שמתיר לנו את החבלים ויוצאים. מזג אוויר נהדר. יש לנו 23 מייל לעבור עד איה ניקולאוס - aghios nikolaos . אחרי שאנחנו עוברים את הכייף שמצפון למפרץ סיטיה פורשים את חלוץ הגנואה ומקבלים את העונג של הפלגה במפרשים לזמן קצר. הרוח נופלת ל - 1 בופור, אין לי חשק להתעסק עם מפרש הספינקר האסימטרי והמנוע מטרטר בסיבובי מנוע נמוכים. אנו אמורים להגיע ב 1615. ב 1530 לערך נשמעת אזעקת המנוע. חלל הקבינה מתמלא עשן, נורית שעון החום נדלקת ואין יציאת מי קירור מהמפלט. אני מכבה את המנוע. מייד אחרי זה אזעקת השיפוליים נשמעת ברמה. אני מפעיל את מערכת השאיבה. החשד הוא שהאימפלר של משאבת מי קירור הים נשרף. אבל למה מים בבילג'? אולי צינור התבקע? מזג האוויר טוב. אני מוציא את הגנואה כד שיהיה לנו היגוי ותנועה קדימה גם אם איטית. בינתיים השאיבה שואבת את בילג, והאזעקה נפסקת. לא נשקע אני אומר לג,ורג, בבדיחות הדעת. אם רק המשאבה הזו עשתה את העבודה - דיינו. יש לי עוד 3 בטור מוכנות להפעלה ושתיים ניידות.
אני פותח את המכסה הקידמי של המנוע ומייד רואה שצינור היציאה של מי הקירור מהמשאבה ניתק ממקומו. אני ממהר לסגור את ברז הים של מי הקירור של המנוע. זה מסביר את המים בבילג', אבל זה אומר שהאימפלר כנראה לא נשרף. אז למה העשן? מכל מקום המשאבה שואבת ואין יותר כניסת מי ים.  אני מתקין את הצינור לפתח היציאה מהמשאבה ומפרק את מכסה המשאבה. האימפלר שלם כפי שסברתי. אבל מה גרם לצינור להתנתק? זו לא יד אדם, אין ספק שזה נגרם כתוצאה מלחץ back preassure.   מתניע מנוע, המשאבה עובדת תקין. ואז אני רואה שמיכל נוזל הקירור של מחליף החום ריק, הנוזל התאדה. מכאן בא העשן. אני ממלא את המיכל בנוזל המיוחד למחליף החום ומתניע. יש יציאת מי ים מהמפלט אבל מייד אזעקת חום. אני יורד פנימה ובוחן את המנוע, נוזל הקירור של מחליף החום מתאדה. אני מפסיק את המנוע וחושב. יש בעיה עם האימפלר של משאבת מי הקירור הפנימית של המים המתוקים? ועם הסעפת manifold? . כנראה שיש בה סתימה. צריך לפרק את כל מערכת הקירור. בשביל זה צריך נמל ומכונאי. אוקיי, אנחנו בדרך למרינה מתאימה, צריך רק להגיע. אני מתקדם בעזרת הגנואה ומתניע מנוע מידי פעם לזמן קצר כדי לא לחמם יותר מידי את המערכת. ב 1800 ניקשרנו לרציף החיצוני של המרינה. בסירה שלידינו היה מכונאי שסיים את עבודתו שעה שניקשרנו. הסברתי לו את הנושא וקבענו למחרת בעשר. מתחברים לחשמל חוף. ו - מקלחת. היד הימנית שלי תיפקדה טוב בכל העבודה הזו למרות הפציעה הטריה מלפני חודש. אני מרגיש צורך בארוחה טובה אחרי כל זה, ואחרי המקלחת תופשים מסעדה וארוחה טובה. הסתיים לו יום מרתק ורב פעלים.         

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה