35-32.9N ; 023-41.2E
במהלך הלילה הרוח ירדה לשתיל. אני קם ב 0630. יש הרבה מה לעשות לקראת ההפלגה אחרי הסערה. לסדר את העוגן שהזזתי אותו כדי לאפשר מעבר חופשי לחבלי החרטום משני הצדדים, לנתק את כבל החשמל הארוך ולסדרו, לעשות סדר בפנדרים ובחבליי ההתקשרות הרבים שהוצאתי ועוד. ב 0725 אני מתניע, מתמרן החוצה ויוצא לבריכה בתוך הנמל, מסדר את הפנדרים על הסיפון, חבלים ומוציא את המפרש הראשי. ב 0800 אני בחוץ, בים שקט לחלוטין. ו - שוב, בעייה עם המגעים בקופסת הבקרה של ההגאי האוטומטי. הרזרבי מוכן תחת ידי והוא מופעל מיידית. שתיל עם נשיבות רוח קלות ממזרח ואני על מנוע וראשי שועט לגמוע את 21 המיילים בין קיסמוס ל קולימברי. כפי שחשבתי בחלק הצפוני של מפרץ קיסמוס, בסמוך ל"קצה האצבע" יש סוואל מבולבל של כ שני מטר והסירה מיטלטלת כהוגן עד שאני עבור את הקטע הזה ופונה דרומה. מצוקי החוף באזור זה מרהיבים ביופיים משולבים עם מערות רבות על קוו המים. בשעה 1230 אני נכנס אל הנמל ונקשר בקשירת אורך לרציף. אני היכטה האורחת היחידה בנמל הגדול הזה. ובכלל, אין אף יכטה במים מלבדי.
קולימברי היה נמל דייגים קטנטן ומוגן, מעין לשון ים קטנה מוגנת בשובר גלים קטן. נכנס למישהוא רעיון מגלומני להפוך את המקום למרינה גדולה ומאורגנת. סגרו את נמל הדייגים הקטן בשובר גלים גדול מצפון ומישני ממזרח וסגרו שטח מיים גדול ומרובע בצורתו. הקימו תשתית של רציפים , עמדות מים וחשמל ב שלושת הרציפים שנוצרו,מספנה ושטח אחסנת קרקע ל כ 50 סירות ו - זהוא. אין מרינה, אין חשמל והמים מזרזפים בזרם חלשץ כל הפרוייקט קרס. אבל, מקום נחמד ובטוח, למעט בצפוניות מזרחיות. וגם בסערה צפונית מזרחים יימצא המקום היותר שקט משום שבכל השטח הגדול הזה אין צפיפות ואפשר לתמרן את הסירה למקום היותר שקט בנמל במזג אוויר גרוע שהוא הפינה הצפונית מערבית.
על יד הרציף המערבי בקולימברי
להקת האווזים של נמל הדייגים בקולימברי. גם כאן, הם מטופלים ויש להם משכן בטוח
במהלך הלילה הרוח ירדה לשתיל. אני קם ב 0630. יש הרבה מה לעשות לקראת ההפלגה אחרי הסערה. לסדר את העוגן שהזזתי אותו כדי לאפשר מעבר חופשי לחבלי החרטום משני הצדדים, לנתק את כבל החשמל הארוך ולסדרו, לעשות סדר בפנדרים ובחבליי ההתקשרות הרבים שהוצאתי ועוד. ב 0725 אני מתניע, מתמרן החוצה ויוצא לבריכה בתוך הנמל, מסדר את הפנדרים על הסיפון, חבלים ומוציא את המפרש הראשי. ב 0800 אני בחוץ, בים שקט לחלוטין. ו - שוב, בעייה עם המגעים בקופסת הבקרה של ההגאי האוטומטי. הרזרבי מוכן תחת ידי והוא מופעל מיידית. שתיל עם נשיבות רוח קלות ממזרח ואני על מנוע וראשי שועט לגמוע את 21 המיילים בין קיסמוס ל קולימברי. כפי שחשבתי בחלק הצפוני של מפרץ קיסמוס, בסמוך ל"קצה האצבע" יש סוואל מבולבל של כ שני מטר והסירה מיטלטלת כהוגן עד שאני עבור את הקטע הזה ופונה דרומה. מצוקי החוף באזור זה מרהיבים ביופיים משולבים עם מערות רבות על קוו המים. בשעה 1230 אני נכנס אל הנמל ונקשר בקשירת אורך לרציף. אני היכטה האורחת היחידה בנמל הגדול הזה. ובכלל, אין אף יכטה במים מלבדי.
קולימברי היה נמל דייגים קטנטן ומוגן, מעין לשון ים קטנה מוגנת בשובר גלים קטן. נכנס למישהוא רעיון מגלומני להפוך את המקום למרינה גדולה ומאורגנת. סגרו את נמל הדייגים הקטן בשובר גלים גדול מצפון ומישני ממזרח וסגרו שטח מיים גדול ומרובע בצורתו. הקימו תשתית של רציפים , עמדות מים וחשמל ב שלושת הרציפים שנוצרו,מספנה ושטח אחסנת קרקע ל כ 50 סירות ו - זהוא. אין מרינה, אין חשמל והמים מזרזפים בזרם חלשץ כל הפרוייקט קרס. אבל, מקום נחמד ובטוח, למעט בצפוניות מזרחיות. וגם בסערה צפונית מזרחים יימצא המקום היותר שקט משום שבכל השטח הגדול הזה אין צפיפות ואפשר לתמרן את הסירה למקום היותר שקט בנמל במזג אוויר גרוע שהוא הפינה הצפונית מערבית.
על יד הרציף המערבי בקולימברי
הווטר פרונט הקטן בקולימברי, מסורתית פונה אל נמל הדייגים הקטן מצידו האחד ואל הרחוב הקטן שמוביל מהנמל אל תוך העיירה. יש בו כמה מסעדות מצויינות, שבאת מהן אכלתי מרק דגים מצויין, בית קפה עממי עם אינטרנט, מזללת ג'ירו. חסר בו סופרמרקט ומאפיה שהם רחוקים בהמשך הרחוב כ 700 מטר בתוך העיירה. מקום טוב ונחמד באמצע הדרך.
נמל הדייגים הקטן והמוגן שבתוך נמל קולימברי
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה