יום רביעי, 7 בספטמבר 2011

30 - 31 לאוקטובר 2010 קאש - קירניה צפון קפריסין


הפלגנו מקאש ב0600 בבוקר. חששותי מהצלבת עוגנים עם הסירה שנקשרה אחרי נתבדו והעוגן עלה חלק וללא בעיות. ים שקט ורוח קלילה מנשבת מצפון מזרח ואנחנו משייטים במפרשים ומנוע. עוברים בין האיים הקטנים שצמודים לחוף התורכי. באחד הביקורים שלי עם ערן באזור זה הוא יצא ליום צלילה בין האיונים האלה וחזר עם רשמים פושרים למדי לגבי מה שנמצא מתחת למים. מעל המים התצורה יפה מאוד. מצידו השני המערבי של אזור האיונים האלה, ביציאה מהאי היווני הסמוך, קסטלוריזון, אני רואה את היכטה הישראלית שפגשנו שם יומיים קודם לכן יוצאת. אני קורא לה במכשיר הרדיו VHF ונענה בברכת בוקר טוב. אנחנו מחליפים בקכות של הפלגה צָלֵחה ומדָסְקסים קצת על מזג האוויר הצפוי לנו בדרך. הם מפליגים ישירות להרצליה. לאחר האי היווני הנטוש, למעט מנזר ודגל יווני ענק, קובעים קורס ישיר לנקודה מצפון לנמל קירניה על מנת שלא להתקרב אל החלק היווני של האי הזה ולעבור הרחק צפונה מתחום המים הריבוניים שלהם. מה שבטוח, בטוח. הפלגה נינוחה אבל אין אפשרות להסתמך על המפרשים לבדם והמנוע מטרטר לו במונוטוניות. לקראת 1300 המנוע מקרטע, אוויר במערכת הדלק. איתרתי את התקלה ביציאת צינור הדלק מהמיכל והדבקתי על החיבור מֶרֶק שרברבים. אחרי ניקוי הצינור וניפוח אוויר בצנרת, המנוע מטרטר שוב במונוטוניות שלו. התעכבנו כשעה. הזמן חולף לו ביעף תוך תצפית ואני מתרווח על כסא הירכתיים שלי. אוכלים מרק קנור עם שידרוג של תוספות שונות, קל ומהיר להכנה ומזין.רובו של היום עובר במזג אוויר נאה עם רוח צפונית עד צפון/צפון מזרחית קלה של 5-8 קשר. אחר הצהרים השתבש לו ההגאי האוטומטי, נראה כאילו המצפן שלו "מטייל". אני מחליף את המכשיר למכשיר הרזרבי שיש לי למקרה מעין זה ומשאיר את ההתעסקות עם הבעיה לנמל, המכשיר הרזרבי יעשה את העבודה עד אז. ארוחת ערב קלה של סלט וקפה ומתחילים את משמרות הלילה, שעתיים כל משמרת. לילה בהיר מאוד וצונן עם רוחות קלות מכיוונים שונים. ים חלק ובוהק עם סוֶואְל נמוך מאוד וארוך. לקראת בוקר הרוח מתקבעת לצפונית מזרחית, די שגרתי בלילות באזור הזה ובתקופה הזו. גם המשמרות שגרתיות. ב0700 הרוח עולה ל 12-16 קשר ומידי פעם סובבת למזרחית. הים עולה מייד כשהרוח מתחזקת יותר ועתה היא נושבת כ 20 קשר. כרגיל, זה לא היה צפוי בתחזיות שראיתי באינטרנט יום וחצי קודם לכן. אבל, אנחנו באזור "טאורוס", המקומיוּת היא שקובעת. ב 1000 אנחנו עוברים את קו האורך של קייפ אָרְנָאוטי, הנקודה המערבית ביותר של קפריסין ואני משנה קורס לנקודה 10 מייל מצפון לקירניה. הרוח, כלהכעיס משתנה גם היא למזרחית בנטיה דרומה - מול החרטום כמעט. שפריצים ומים על הסיפון, ים קצר אך לא גבוה, כ מטר וחצי פלוס ומהירותינו סבירה.ּבצהריים - שוב מרק חם ומהביל שמחמם את הקיבה ואת הגוף. הרןח מתחילה לרדת מעוצמתה אך סבה ל דרום/דרום/מזרח 10 - 12 קשר. הים יורד גם הוא מהר מאוד. 1845 סוף המסע. חושך. האורות הצהובים של נמל קירניה נראים בבירור ואנחנו "גולשים" בביטחה ובשקט אל תוך הנמל המסחרי של קירניה שבתוכו נמצאית דֶלטָה מרינה. אני מתקרב אל רציפי המרינה ומחכה לראות אם יש מישהו שיכוון אותנו. ואכן - יש. הוא מנחה אותנו להיקשר אל רציף הדלק. אנחנו יכטה אורחת יחידה. ב 1915 נקשרים לרציף. למשמע שם הספינה Zina-2 הוא משמיע קולות שמחה. אני מוּכר כאן ושמחים לראות אותי שוב. לפני כחצי שנה עברתי כאן בדרכי אל האיים היוונים. מתחברים לחשמל חוף והולכים לפקיד משטרת ההגירה לרישום כניסה. המהירות הממוצעת בהפלגה הייתה 5.5 קשר - סביר בהחלט.
בתמונות: 1. אורח נטה לנוח. 2. שקיעה בדרך.












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה