לערך ב 0130 אני מתעורר. הרוח מתגברת ומנשבת מכיוון מערב דרום מערב. הסירה מתחילה להיטלטל בתוך המעגן. אני יוצא החוצה. יריעת הצל/גשם מכה ברוח כאחוזת שיגעון. אני משנה את קשירתה ומחזקה לסיפון. מכות הרוח כ 40 קשר. קשירת חבלי הסירה לרציף תקינה. הגלים הקטנים והקצרים שהרוח מכניסה לתוך המעגן מטלטלים את הסירה אל הרציף. יש מספיק פנדרים. הכל תקין, אבל אני כבר לא נרדם יושב עירני בקוקפיט על קפה just in case. ב 0400 שככה הרוח ואני חוזר לישון ל 4 שעות. ג'ורג' מעיר אותי ב 0800 נמצא פיתרון, הם יגיעו ביום שני בצהרים בטיסה מסיטיה שבכרתים.
במהלך יום שקט יחסית, מה שעבר בלילה היה הקדימון של הסערה. אני מנצל את השקט היחסי לעבודות הכנה להפלגה. הגוף המרכזי של הסערה מגיע בערב. החזית עוברת ועימה סדרה של ענני קומולונימבוס - ברקים - רעמים ומתחי גשם וברד כבדים לפרקי זמן קצרים. אבל, הרוח הפעם במפרץ היא צפונית מערבית, כך שעל יד הרציף הרבה יותר שקט.
הלילה עובר בשקט יחסי. אבל, זו סערה מתגלגלת. בבוקר מגיעות שעתיים קשות. הרוח במפרץ דרומית מערבית 40 קשר. בחוץ היא צפונית מערבית. הסירה נעה על יד הרציף כשיכורה. כעבור שעתיים הרוח עוברת לצפון מערב ומכיוון זה יש הגנה טובה משובר הגלים. החזית עברה, גשם אין. הרוח עולה ויורדת במהלך היום, אבל נראה שעוצמתה של הסערה פוחתת, ויש לי זמן במשך היום להשלים את ההכנות להפלגה.
בלילה מתגברת הסערה ואני מתעורר לקול חבטה עזה של הסירה ברציף. משהוא לא תקין עם הפנדרים/מגינים הקשורים למעקה הסיפון של הסירה. אני קופץ במהירות מהמיטה מתלבש חם (קר בחוץ ברוח הזו) ויוצא החוצה. הכבל העליון של המעקה מיתדלדל והפנדרים צפים במים. גוף הסירה חשוף למכות מהרציף והסירה מתנועעת כשיכורה מהשפעת הרוח והסוואל שנכנס למעגן הקטן. הכבל שלם אבל אחד מאביזרי אחיזתו נשבר. לתקן זאת באמצע הלילה במצב זה לא מעשי. אני קושר את הכבל לסיםון כדי שלא יתנתק ויפול למים ומעביר את כל הפנדרים לכבל התחתון ולעמודי המעקה ומוסיף עוד שניים שנותרו מהצד השני של הסירה. החבטות פסקו מייד. בנוסף אני מוסיף עוד חבל קשירה מצד ימין בחרטום באלכסון אל נקודת קשירה על סלע. לישון אני כבר לא יכול. לקראת 0500 מכות הרוח שוככות מה ואני נרדם ל 3 שעות. לאחר ארוחת הבוקר אני עושה סדר במעקה וכשאני מסיים את העבודה ומתישב בקוקפיט על קפה ועוגיות מופיעים ג'ורג' ואיתן שבאו בטיסה מסיטיה שבכרתים. את שארית היום מבלים בקניית מצרכים וזוטות כאלה ואחרות. ו - מחליטים להישאר כאן עד יום רביעי בבוקר. הם שוכרים רכב לטיול באי ואני נשאר להסדיר את הסידורים עם משמר החופים ולכמה תיקונים. משאבת השירותים לא מתפקדת כראוי וצריך לפרקה ויש עוד לתקן את מעצור שרשרת העוגן שגרם את כל הסאגה הזו. את היום מסימים, כרגיל בבית הקפה הסמוך לסירה, על קפה ואינטרנט.
זו תמונה מהפלגה אחרת משנה שעברה. זריחה במפרץ פדי pedi שבאי סימי
במהלך יום שקט יחסית, מה שעבר בלילה היה הקדימון של הסערה. אני מנצל את השקט היחסי לעבודות הכנה להפלגה. הגוף המרכזי של הסערה מגיע בערב. החזית עוברת ועימה סדרה של ענני קומולונימבוס - ברקים - רעמים ומתחי גשם וברד כבדים לפרקי זמן קצרים. אבל, הרוח הפעם במפרץ היא צפונית מערבית, כך שעל יד הרציף הרבה יותר שקט.
הלילה עובר בשקט יחסי. אבל, זו סערה מתגלגלת. בבוקר מגיעות שעתיים קשות. הרוח במפרץ דרומית מערבית 40 קשר. בחוץ היא צפונית מערבית. הסירה נעה על יד הרציף כשיכורה. כעבור שעתיים הרוח עוברת לצפון מערב ומכיוון זה יש הגנה טובה משובר הגלים. החזית עברה, גשם אין. הרוח עולה ויורדת במהלך היום, אבל נראה שעוצמתה של הסערה פוחתת, ויש לי זמן במשך היום להשלים את ההכנות להפלגה.
בלילה מתגברת הסערה ואני מתעורר לקול חבטה עזה של הסירה ברציף. משהוא לא תקין עם הפנדרים/מגינים הקשורים למעקה הסיפון של הסירה. אני קופץ במהירות מהמיטה מתלבש חם (קר בחוץ ברוח הזו) ויוצא החוצה. הכבל העליון של המעקה מיתדלדל והפנדרים צפים במים. גוף הסירה חשוף למכות מהרציף והסירה מתנועעת כשיכורה מהשפעת הרוח והסוואל שנכנס למעגן הקטן. הכבל שלם אבל אחד מאביזרי אחיזתו נשבר. לתקן זאת באמצע הלילה במצב זה לא מעשי. אני קושר את הכבל לסיםון כדי שלא יתנתק ויפול למים ומעביר את כל הפנדרים לכבל התחתון ולעמודי המעקה ומוסיף עוד שניים שנותרו מהצד השני של הסירה. החבטות פסקו מייד. בנוסף אני מוסיף עוד חבל קשירה מצד ימין בחרטום באלכסון אל נקודת קשירה על סלע. לישון אני כבר לא יכול. לקראת 0500 מכות הרוח שוככות מה ואני נרדם ל 3 שעות. לאחר ארוחת הבוקר אני עושה סדר במעקה וכשאני מסיים את העבודה ומתישב בקוקפיט על קפה ועוגיות מופיעים ג'ורג' ואיתן שבאו בטיסה מסיטיה שבכרתים. את שארית היום מבלים בקניית מצרכים וזוטות כאלה ואחרות. ו - מחליטים להישאר כאן עד יום רביעי בבוקר. הם שוכרים רכב לטיול באי ואני נשאר להסדיר את הסידורים עם משמר החופים ולכמה תיקונים. משאבת השירותים לא מתפקדת כראוי וצריך לפרקה ויש עוד לתקן את מעצור שרשרת העוגן שגרם את כל הסאגה הזו. את היום מסימים, כרגיל בבית הקפה הסמוך לסירה, על קפה ואינטרנט.
זו תמונה מהפלגה אחרת משנה שעברה. זריחה במפרץ פדי pedi שבאי סימי
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה