יום שישי, 3 בדצמבר 2010

הפלגת לילה לקסטלוריזון 26-27 לאוקטובר 2010

 התנתקנו מהרציף בפֶדי בשעה 1545 אחרי ארוחה במסעדה הסמוכה. אני אכלתי מאכל מסורתי מובהק, קציצות קישואים מטוגנות וטעימות מאוד. הרוח בפיורד ירדה ל 4 בופור ואת הסי קליר עשינו בתוך הפיורד, כמו כן הוצאת הראשי והרמת ה סטיי סייל. היה ברור לי שתהיה לנו רוח פנים כמעט כל הדרך והגנואה לא יהיה יעיל אלא אם נתחיל להתגלסס ונוסיף מספר מיילים גדול ל 90 המייל שעלינו לעבור. יוצאים מהפיורד הנהדר הזה. הרוח דרומית מזרחית - ישר על הפנים עד כדי כך שהראשי מתנפנף. במצב כזה אני "משכנע" אותו על יד מתיחת המנור חזק הצידה באמצעות פרבנטר והמפרש תופש קצת רוח. גלים קצרים שנשברים קצת ברוח ישר מולינו. מה יהיה אחרי כייף קאראבורון? הכייף הוא מעין אבן פינה לשינויים בכיוון ועוצמת הרוח. ו - אכן, אחרי הכייף אנחנו משנים קורס למזרח-דרום-מזרח והרוח עושה כמעט אותו הדבר ומתגברת ל 20 קשר עם מכות של 25 קשר, והים בהתאם. המהירות יורדת גם היא בהתאם. אני משנה קורס 30 מעלות ימינה לכיוון רודוס. זה עובד והמהירות עולה ל 5 קשר, אחרי שעתיים פנייה שמאלה ב 60 מעלות וכך אנחנו מתנהלים עד שמונה בערב, הרוח יורדת ל 10 קשר ואנחנו חוזרים לקורס המקורי.
מיצר רודוס הוא נתיב סואן יחסית של תנועת אוניות הן אוניות משא והן נוסעים ומעבורות והן אכן עוברות על פנינו במספר גדול. לא תמיד חוקי הדרך עובדים כאן - צריך להיזהר וביחוד לקרוא היטב את תמונת המצב.
הרוח נשארת פחות או יותר באותו הכיוון, מזרחית בנטייה דרומה, 8-10 קשר והים שקט מאוד עם סוואל קליל. והמהירות טובה 6.5 קשר ב 1750 סיבובי מנוע עם הראשי והחלוץ.
 ב 0600 עוברים על יד קלקאן התורכית וב 0830 אנחנו נקשרים אל הרציף בקסטלוריזון עם עוגן ירכתיים ושני חבלי חרטום. במהלך הלילה אני שם לב שמערכת טעינת המצברים אינה תקינה. אין כלל טעינה והמצברים, תוך כדי עבודת ההגאי האוטומטי והמקרר מתרוקנים לאט לאט. יש לנו בעייה חדשה שצריך יהיה לטפל בה בנמל. על כך ברשומה הבאה.
ו - חוץ מזה מזג האוויר מתחיל להשתנות לרעה.










   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה